2009. július 25., szombat

Útravaló: gyors pogácsa


Sokáig kerestem, míg rátaláltam, pedig nem kellett volna messze keresnem. Kutattam az internet világát és a receptes könyveket, de végül a keresztanyám asztalánál találtam rá a pogácsára, aminek az elkészítése egyszerű, az íze és az állaga is kiváló. Nem igényli a hosszadalmas, hajtogat-pihentet, hajtogat-pihentet metódust, amit általában a pogácsák. Csak gyorsan összegyúrjuk a tésztát, egy estét pihentetjük a hűtőben, majd másnap kiszaggatjuk és megsütjük. Semmi fakszni, és mégis kész a tökéletes nagymama pogácsa.

Köszönöm a receptet a keresztanyámnak, aki az anyósától kapta, aki a nagymamájától kapta, aki az anyukájától kapta.......
és így tovább talán Éváig. :)

Túrós pogácsa

25 dkg margarin
25 dkg túró
30-35 dkg liszt (Függ a túró nedvességtartalmától, a liszt minőségétől. Én harminccal indítok és ha ragadós a tészta szórok hozzá még.)
2 teáskanál só
aki szereti fűszerezheti ízlés szerint kaporral, borssal

A hozzávalókat kézzel jól összegyúrjuk egy nagy tálban, majd a kész tésztából bucit formázunk folpackba csavarjuk és egy éjszakát pihentetjük a hűtőben. Másnap lisztes deszkán a (kicsomagolt) tésztát 1 cm vastagra nyújtjuk, kiszaggatjuk. (A maradék tésztát újra összegyúrjuk, kinyújtjuk és kiszaggatjuk. Ezt addig fojtatjuk, amíg van tésztánk.) A kiszaggatott tésztát sűtőpapírral kibélelt tepsibe helyezzük, megkenjük egy pici tojással és megszórjuk sajttal. Előmelegített 175 fokos sütőben, addig sütjük, amíg aranybarna lesz a teteje.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése