2009. július 19., vasárnap

Copy paste


Havonta egyszer vagy kétszer nagy bevásárlást csapok illetve csapunk, merthogy András teherhordóként részt vesz a beszerzésben. Nem mondhatom, hogy lelkesen tapsikolna, mikor bejelentem, hogy "vadászni" kell mennünk, de jön és ha már ott van körülnéz. Van, hogy egy újfajta joghurtot talál van, hogy szerszámkészletet, ez alkalommal viszont egy fura felfedezést tett. Az arab országokba való utazásaink során lelkesen fogyasztott koppintvány csokik tescos megfelelőit. Mars, Snickers, Bounty, Milky Way, Twix mindegyiknek megvan a nagyáruházas változata. A felfedezést tettek követték. Családjaink pionirjeiként mindegyik koppintványból a kosárba pottyantottunk egyet és eldöntöttük itthon rituális kóstolásnak vetjük őket alá.

Íme az eredmények:

Cool coconut - Bounty: A kókuszos dolgokat nagyon szeretem ezért ebben az esetben talán kicsit elfogult voltam. Nekem ugyanis szinte bármi jó, ami kókuszos. A Cool coconutot is boldogan befaltam. Finom az íze, de az eredetinek nem lehetne a kisöccse maximum a másodfokú unokatestvére. A kókuszos töltelék szárazabb és durvább a csoki gyengébb minőségű és kevesebb, mint az eredetinél. Ha nem úgy esszük, hogy a valódihoz hasonlítjuk egy jó ízű kókuszos csoki.

Wild & whippy - Milky Way: Az összes másolat közül szerintem ez sikerült a leginkább. A megrögzött Milky Way rajongók biztos megköveznének, de szerintem a töltelék a koppintványban jobb, mint az eredetiben, bár a csoki bevonat nem a topp minőség.

Nutty nougat - Snickers: A Snickerst jómagam nem nagyon kedvelem, számomra túl sok, túl nehéz, ezért a kóstolásnál ebben az esetben kevéssé voltam lelkes. A "kényszer" kóstolás alapján azt kelle mondanom, aki azért szereti a Snickerst, mert jós sok benne a mogyoró, az nem vegyen Nutty nougatot, mert csalódni fog. Össz ízhatásra rendben van a klón, de a tartalmasság, ami az eredetit jellemzi az bizony hiányzik. Azt pedig mondanom sem kell, hogy a karamell és a csoki minősége jóval az eredetijé alatt van.

Crunchy Caramel - Twix: Eredetileg, úgy gondoltam a Twix a legkönnyebben másolható a csokik közül, de tévedtem. Az egyszerű recept ellenére a másolás nem sikerült jól. Az eredeti változat omlós és ropogós keksze a mostoha testvér esetében egy kemény, mellékízű izé, a finom nyúlós karamell sem köszön vissza a tescos változatban és a csoki bevonat is halvány árnyéka az eredetinek. Szerintem ez a legrosszabbul sikerült másolat.

Összegezve a Tesco "copy csokik" nem rosszak, ha úgy esszük őket, hogy nem az eredeti ízélményt várjuk. Olyanok, mintha a kommunista élelmiszer ipar termékei lennének, a minőségük hagy kivetni valót maga után, de ha spórolni akarunk a nasik árán nyugodtan meg lehet őket venni.

1 megjegyzés: